over ons

Betrokken en veilig werken aan je eigen niveau

Waar staan we voor?

We bieden toekomstgericht en uitdagend onderwijs. We stimuleren de professionele ontwikkeling in een professionele cultuur. Brede talentontwikkeling is een belangrijk uitgangspunt in onze kindbenadering. Samenwerking tussen school, ouder en kind maken onze school tot een veilige leeromgeving.

‘Samen maken wij de school’

Onze waarde zit in onze mensen

Waar gaan we voor?

Als een betrokken professioneel team werken we op OBS Benoordenhout samen aan een veilige leeromgeving waarin iedereen zich optimaal op zijn/haar eigen niveau kan ontwikkelen tot waardevolle mensen. Gedeelde verantwoordelijkheid en werken vanuit een oplossingsgerichte aanpak met veel ruimte voor plezier.

Onze school is de plek waar je ontwikkelt en groeit

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. In facilisis cursus nulla, at placerat felis. Praesent sed massa posuere, tempus dui eget, sollicitudin lacus. Suspendisse potenti. Aenean eu cursus orci. Donec lacinia massa id mollis tristique. Aenean a finibus quam. Donec auctor iaculis pretium.

Morbi eleifend eros eu ante tincidunt fringilla nec eget lectus. Nulla nec leo mi. Nulla ullamcorper porttitor risus ut ullamcorper. Aenean commodo pulvinar purus, eget dapibus risus.

Morbi aliquet nibh sem, non congue turpis malesuada et. Aenean pretium dui maximus, pulvinar sem euismod, feugiat metus. Class aptent taciti sociosqu ad litora torquent per conubia nostra, per inceptos himenaeos.

Nulla facilisi. Donec nec elit aliquam, vehicula lorem sed, ullamcorper quam. Etiam nec consectetur mauris, at pharetra nisi.

De school, dat zijn wij!

Leerkrachten

We werken aan een lerend klimaat. Leerkrachten worden uitgedaagd om zich te blijven ontwikkelen om daarmee de professionele verantwoordelijkheid te vergroten.

Hiermee kunnen we niet alleen kwalitatief goed onderwisj bieden, maar zijn we ook een uitstekend voorbeeld voor onze leerlingen.

Leerlingen

Onze leerlingen zijn het belangrijkste in onze school.

Wij betrekken onze leerlingen bij hun eigen leerproces. We begeleiden de kinderen in het opstellen van eigen leerdoelen en maken ze hier ook verantwoordelijk voor. Door deze gedeelde verantwoordelijkheid creëren we een pedagogisch klimaat waarin onze kinderen optimaal tot leren komen en gelukkig zijn.

Dit is waar wij elke dag voor naar school komen!

Ouders

De school en de ouders hebben een gezamenlijke verantwoordelijkheid voor de educatie van de kinderen.

De leerkracht is de expert op het gebied van de didactiek, de ouder de expert op het gebied van hun kind.

Graag werken we samen om alle kinderen te laten groeien en bloeien.

Een warme, fijne school waar je graag bent

Alles begint met je fijn voelen

De belangrijkste voorwaarde om tot leren te komen is jezelf veilig voelen. Een veilig klimaat waar iedereen zichzelf mag zijn is voor ons van groot belang. We besteden hier veel aandacht aan.

Dit geldt niet alleen voor de kinderen maar ook voor de ouders. Wij zien ouders als expert van hun zoon of dochter en betrekken ze graag bij het onderwijs proces.

Zo creeëren we een klimaakt waar iedereen veilig is en zich welkom voelt.